Ogólnikowo

Systemy CRM mają za zadanie przede wszystkim zarządzanie relacjami z klientem. Każdy przedsiębiorca wie, jak cennym skarbem każdego przedsiębiorstwa jest przywiązany dla naszej firmy klient. Warto więc relację z nim ciągle pielęgnować, aby współpraca ta była jak najbardziej owocna dla obu stron. Z całą pewnością pomóc nam może w pogłębianiu tej relacji dobrej jakości system CRM. Zanim jednak się na niego zdecydujemy warto omówić zarówno wady jak i zalety tego rodzaju programu.

Zapewne do zalet tego rodzaju systemu należy bardziej efektywna komunikacja w firmie. Dzięki systemowi możliwe stanie się bardziej płynne porozumiewanie się poszczególnych działów naszego przedsiębiorstwa. Poszczególne osoby będą miały stały dostęp do informacji niezbędnych do przeprowadzania szeregu istotnych operacji biznesowych. Z całą pewnością system CRM pozytywnie wpływa zarówno na pozyskanie nowych klientów, jak i utrzymanie przy nas stałych klientów. System bowiem gromadzi wszelkie niezbędne i istotne informacje o kliencie – pozwala sprecyzować jego profil dzięki czemu możemy łatwiej do niego dotrzeć i określić czego tak naprawdę od nas dany klient oczekuje, a w konsekwencji spełnić jego oczekiwania w tej właśnie materii. System dostarczy nam istotnych danych o klientach ważnych i istotnych dla poprawnego funkcjonowania naszej firmy, dzięki czemu będziemy mogli trafniej przeprowadzić wszelkie działania marketingowe nacechowane na uzyskanie naszych potencjalnych klientów. Z całą pewnością zaletą tego rodzaju systemu będzie także fakt, że dobrej jakości system pomaga nam uporządkować wszelki chaos, jaki panuje w firmach zarządzających dużą liczbą danych na temat swoich klientów. Informacje o każdym kliencie to nie tylko podstawowe dane, ale także zapisy rozmów, faktury sprzedaży. Jak więc możemy się domyślić są to więc niewyobrażalne dane do zapamiętania i przetworzenia. Z całą pewnością trudniej byłoby nimi narządzać człowiekowi. Dobrze więc, że może nas w tym zadaniu wyręczyć program klasy CRM. Jak pokazują wyniki badań wdrożenie takiej nowoczesnej metody ma zdecydowanie pozytywny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, ponieważ podnosi wyniki cross- i up-selling, z całą pewnością skorzystanie więc z niego w firmie przyniesie same pozytywne efekty i da nam przewagę nad konkurencją na rynku.

Jak jednak wspomnieliśmy tego rodzaju programy oprócz zalet mają także wady. Przede wszystkim wdrożenie tego rodzaju programu wymaga od nas naprawdę ogromnych zmian w strukturze przedsiębiorstwa, a także przeszkolenia pracowników z obsługo tego rodzaju programu, ponieważ nie dla każdego będzie on prosty i łatwy w obsłudze. Nie ukrywajmy, że programy tego typu są dość kosztowne i wymagają dużych nakładów finansowych. Koszta obejmowały będą nie tylko zakup oprogramowania, ale także odpowiedniego sprzętu,który sprawi, że program będzie działał sprawniej i bardziej płynnie. Drogie są także stosunkowo różnego rodzaju szkolenia, które muszą koniecznie przejść wszyscy pracownicy, aby jak najlepiej wykorzystać potencjał tkwiący w programie CRM. Stosunkowo jednak przeważają zalety, a jak zaznaczają przedsiębiorcy duże koszta związane z wdrożeniem oprogramowania szybko się zwracają.  

Microsoft Dynamics AX